ABOUT PROYECTO INMISCUIR WORKSHOPS

[ENGLISH, español abajo]

PROYECTO INMISCUIR’s performance pedagogy, developed by Dani d’Emilia and Daniel Chavez, is based transfeminism & decolonial concerns and approaches. It emphasizes in constructing workshop and/or classroom dynamics that not only deal with transfeminism & decolonial concerns but enact them through physical and critical practices.

Some of the main themes in our workshops are:

  • positionality politics & border crossings (gender & sexual transits, racial and cultural hybridities, migrations)
  • decolonizing the body (performativity and aethetics as activism)
  • practicing radical tenderness (dialogue across difference, nurturing collective dynamics)
  • creating new referents (complex identities, relational subjectivity, cuir affects, transformation as a durational life practice)
  • developing movement for performance
  • engaging in bodywork, creative writing, photography and other documentation/archival practices.

Drawing from our training and experience in various disciplines and collectives, our methods and techniques includes influences from:

Physical/devised/immersive theatre, classical ballet (Ceccetti, Vagonova, Balanchine), modern dance (Horton, Limón, Graham), corporeal mime, Butoh, suzuki, yoga and martial arts (ashtanga, kung fu, and kalaripayattu), visual & live art (photography, video, sculpture, installation), creative writing and the radical performance pedagogy of La Pocha Nostra.

Workshops content and dynamics are adaptable according to context, taking in account participant’s age, physical and artistic experience, group sizes and available duration and space. For more information and booking please email us at:

danidemilia [AT] gmail [DOT] com
danielbrittanychavez [AT] gmail [DOT] com

[ESPAÑOL]

La pedagogía-performance de PROYECTO INMISCUIR, desarrollada por Dani d’Emilia y Daniel B. Chavez, esta basada en preocupaciones y estrategias transfeministas y decoloniales. Se enfatiza la construcción de talleres y/o clases con dinámicas que no sólo aborden cuestiones a nivel teorico-discursivo sino que también las hagan hacen presentes de manera encarnada a través de prácticas físicas y críticas.

Algunos de los temas principales pueden incluir:

  • las políticas de posicionalidad y el cruze de fronteras (tránsitos sexuales y de género, hibrideces raciales y culturales, migraciones)
  • la descolonización del cuerpo (performatividad y estéticas como activismo),
  • practicar la ternura radical (diálogo desde la diferencia, nutrir dinámicas colectivas),
  • crear nuevos referentes (identidades complejas, subjetividad relacional, afectos cuirs, transformación como una práctica de vida duracional),
  • movimiento para performance, trabajo corporal, escritura creativa, fotografía y otras prácticas de documentación y archivo.

Jalando de nuestra experiencia y entrenamiento en varias disciplinas y colectivos, nuestros métodos y técnicas incluyen influencias de: Teatro físico-antropológico/inmersivo/creación colectiva, ballet clásico (Ceccheti, Vaganova, Balanchine), danza moderna (Horton, Limón, Graham), mimo corporal, butoh, suzuki, yoga y artes marciales (ashtanga, kung fu y kalaripayattu), arte visual y arte vivo (fotografía, video, escultura, instalación), escritura creativa y la pedagogía-performance radical de La Pocha Nostra.

Los temas y dinamicas de los talleres so adaptables de acuerdo al contexto, tomando en cuenta la edad, corporalidad y experiencia y cantidad de los participantes bien como la duración y espacio disponibles. Más informaciones a través de los emails:

danidemilia [AT] gmail [DOT] com
danielbrittanychavez [AT] gmail [DOT] com